loading...
آزانس مسافرتی
مجیکر بازدید : 128 چهارشنبه 05 شهریور 1399 نظرات (0)

نامیبیا همچنین به دلیل فراوانی حیوانات وحشی شناخته شده است. از تعداد زیادی شیر ، فیل ، زرافه و حتی کرگدنهایی که در مزارع بازی و پارک های ملی پرسه می زنند متحیر می شوید. هنگام گشت و گذار در منظره جذاب نامیبیا ، نفس خود را از بین ببرید.

 

15. براندبرگ

براندبرگ© dreamstime

دامنه خشک و بی ثمر کوه براندبرگ ممکن است در نگاه اول خیلی به نظر نرسد ، اما در واقع گواهی از تاریخ هزار ساله این منطقه است. براندبرگ واقع در منطقه Erongo در غرب نامیبیا ، به دلیل نقاشی های سنگی باستانی مشهور است. بیش از 50،000 نقاشی انفرادی پراکنده در سراسر این محدوده وجود دارد که بسیاری از آنها مربوط به 4000 سال است.

رایج ترین تصاویر در نقاشی ها از شکارچیان و حیوانات است. با این حال مشهورترین نقاشی بانوی سفید است. در طول چند دهه گذشته تفسیر بانوی سفید مورد بحث قرار گرفته است ، اما بسیاری از باستان شناسان بر این باورند که او یا شمن یا شکارچی است. پیاده روی برای دیدن بانوی سفید فقط کمتر از یک ساعت طول می کشد ، اگرچه این سفر می تواند سنگی و شیب دار باشد.

14. پارک ملی ساحل اسکلت

پارک ملی ساحل اسکلت© dreamstime

سواحل پوشیده از مه و منظره کویری گسترده ، پارک ملی ساحل اسکلت را به یکی از مکانهای دیدنی در نامیبیا تبدیل کرده است. بسیاری از مردم بر این باورند که این پارک از ضایعات متروکه قطعات کشتی که در ساحل پخش شده اند نام خود را می گیرد. با این حال ، احتمالاً بعد از اینکه شهرک نشینان استخوانهای پوسیده شده از نهنگهای ساییده شده را پیدا کردند ، ساحل اسکلت نامگذاری شده است.

برای دیدن بقایای کشتی های قدیمی ارزش دیدن از پارک را دارد. از طرف دیگر ، پارک ملی Skeleton Coast به دلیل وفور در زندگی پرندگان وحشی نیز شناخته شده است. در اینجا می توانید شغال ، کفتار ، اریکس ، کودوس و گورخر را پیدا کنید. برای دیدن مستعمرات عظیم مهر و موم های خز کیپ نیز می توانید از ساحل شرقی بازدید کنید.

 

13. Swakopmund

Swakopmund© dreamstime

شهر استعماری Swakopmund به شما این احساس را می دهد که تازه وارد یک شهر کوچک در آلمان شده اید. نه تنها معماری و رستوران های سنتی آلمانی را پیدا خواهید کرد ، بلکه درصد زیادی از جمعیت امروز نیز به زبان آلمانی صحبت می کنند.

Swakopmund در ساحل قرار دارد و یکی از پر رونق ترین شهرهای ساحلی کشور است. نزدیکی آن به خلیج والویس ، تپه های لانگسترند و صحرای نامیب نیز این شهر را برای افرادی که در یک ماجراجویی سفر جاده ای واقع شده اند ، متوقف کرده است. در بازدید خود از دیدن مناظر آب زیبا ، رستوران های لذیذ و فضای آرام لذت ببرید.

12. سقوط Epupa

آبشار Epupa© dreamstime

آبشار Epupa واقع در مرز بین نامیبیا و آنگولا ، یکی از بزرگترین آبشارهای کشور است. این اسم به "آب در حال ریزش" ترجمه می شود ، که توسط نهرهای آب آبشار که از رودخانه کونین جاری است مشهود است. درختان انجیر اطراف و نخل های ماکانیایی بر زیبایی طبیعی بی نظیر منطقه افزوده است.

چندین ریزش و قطره مختلف وجود دارد که بزرگترین آنها بیش از 120 فوت است. قبل از پریدن به آبهای طراوت ، اقدامات احتیاطی بیشتری باید انجام شود. آبشار Epupa به دلیل داشتن زیستگاه تمساح نیز شناخته می شود.

 

11. Deadvlei

Deadvlei© dreamstime

بسیاری از افراد از سوزوولی دیدن می کنند و به محض رسیدن به تپه ها متوقف می شوند. اما اگر رانندگی خود را ادامه دهید ، به Deadvlei خواهید رسید که به راحتی یکی از مکانهای بسیار جالب در نامیبیا است.

در اینجا صدها درخت سیاه پیدا خواهید کرد که 600 تا 700 سال پیش درگذشت و از کمبود آب خشک شده اند. رنگ تیره درختان در برابر خاک رس سفید و تپه های نارنجی روشن در پس زمینه مخلوط می شود. اگرچه درختان مدت طولانی است که از بین رفته اند ، چوب تجزیه نمی شود و ذلیل نمی شود زیرا خاک خیلی خشک است.

10. شهر ارواح کلمانسکوپ

شهر ارواح کلمانسکوپ© dreamstime

تضمین شده است که شهر غول پیکر Kolmanskop Ghost برخلاف هر چیزی که تا به حال دیده اید ، باشد. کلمانسکوپ زمانی با اکثراً ساکنین آلمانی ، شهرک پررونقی بود که در اوایل دهه 1900 از مزرعه های الماس نزدیک استفاده کردند. بسیاری از ساکنان در اواسط دهه 50 ترک می کردند و چیزی جز بقایای بیمارستان های قدیمی ، خانه ها و مغازه ها باقی نمی ماند تا از بین بروند.

در حالی که در ساختمانهای خالی قدم می زنید ، متوجه رنگ لایه برداری ، سقف های غار شده و دیواره های پوسیده می شوید. اکثر اتاق ها در چند فوت ماسه پوشانده شده است که این امر به جذابیت این شهر ارواح روزی پر جمعیت اضافه می کند.

 

9. اسپیتزکوپه

اسپیتزکوپه© dreamstime

قله های گرانیتی شیب دار و زمین قرمز پوشیده از گرد و غبار Spitzkoppe ممکن است شما را احساس کند که انگار پا از مریخ قدم گذاشته اید. در واقعیت ، کوه های Spitzkoppe در واقع در قلب کویر نامیب بین یوزاکوس و سوواکوپموند قرار دارند. این یکی از بهترین مقاصد نامیبیا برای پیاده روی و صخره نوردی است.

به دلیل دشواری زمین ، تنها 600 نفر با موفقیت در صدر قله های Spitzkoppe رسیده اند. اگر آماده نیستید که به سفر خائنانه متعهد شوید ، هنوز می توانید برای تحسین صدها نقاشی سنگ در دو طرف کوهها به Spitzkoppe مراجعه کنید.

8. Twyfelfontein Rock Art

Twyfelfontein Rock Art© dreamstime

با سابقه ای به قدمت 6000 ساله ، منطقه Twyfelfontein بیشترین غلظت نقاشی های سنگی را نه تنها در نامیبیا ، بلکه در تمام قاره آفریقا دارد. در کل بیش از 5،000 پتروگلیف وجود دارد.

تصاویر حاکی از این است که زندگی روزمره برای این شکارچیان چه جور است. برخی از نقاشی ها به آنها نشان می دهد که بازی های تخته ای دارند یا اسلحه هایی مانند کمان و فلش درست می کنند. همچنین مجموعه گسترده ای از نقاشی های سنگ حیوانات نیز موجود است. زرافه ها ، kudos ها ، شیرها و شتر مرغ ها فقط معدود حیواناتی هستند که در سنگ ها حک شده اند.

 

7. مستعمره مهر و موم کیپ کراس

مستعمره مهر و موم کیپ کراس© dreamstime

سفری به ساحل اسکلت بروید و با سلام به برخی از ساکن ترین ستایشگرهای نامیبیا سلام کنید. مستعمره مهر و موم کیپ کراس در حدود 100000 مهر و موم خز کیپ قرار دارد که بزرگترین مستعمره این گونه شیرهای دریایی در کل جهان است.

این ذخیره حیوانات وحشی در حالی که از محافظت از آنها در برابر ردیاب های خز و بازرگانان محافظت می کند ، مهر و موم امنی را برای پرورش آنها فراهم می کند. در حین بازدید ، می بینید که آنها در زیر آفتاب غوطه ور هستند ، در امواج پاشیده می شوند ، و یا با بازی دوستانه یکدیگر را لگد می کنند. اگر می توانید با بوی تند مقابله کنید ، پس از آن یک درمان واقعی خواهید بود.

6. واتربرگ

واتربرگ© dreamstime

فلات Waterberg یک بهشت عاشق در فضای باز است. این کوه جدول با ارتفاع بسیار زیاد در دشت های کلاهاری ، یکی از متفاوت ترین مکان های زیست محیطی کشور است. این حیوانات نه تنها در 200 نوع مختلف پرنده و پستاندار زندگی می کنند بلکه به عنوان زمین محافظ برای موجودات نادر و منقرض مانند کرگدن سیاه نیز شناخته می شود.

برای استفاده بیشتر از وقت خود در واتربرگ ، برای دیدن مناظر دیدنی از دره ها و جنگل ها به بالای فلات بروید. همچنین امکان ردیابی حیات وحش وجود دارد ، جایی که با کرگدن ، زرافه و کودوس روبرو خواهید شد. همچنین می توانید در کنار روستای اوکاکارا متوقف شوید تا با فرهنگ مردم Herero بیشتر بدانید.

 

5- لودریتز

لودریتز© dreamstime

در نظر گرفته شده برادر کوچک Swakopmund ، شهر ساحلی Lüderitz یکی از جذاب ترین مناطق فرهنگی نامیبیا است. Lüderitz بیشتر به خاطر معماری رنگارنگ و استعماری آلمان ، از جمله برج فلسن کیرچه (کلیسای راک) و نماد Goerkehuse شناخته شده است.

فعالیت های رایج در Litzderitz شامل تماشای دلفین ها ، تورهای بندری و بازدید از خط راه آهن متوقف شده به Keetmanshoop است. همچنین فقط یک جاده کوتاه به شهر متروک ارواح کلمانسکوپ منتهی می شود.

4. تالاب خلیج والویس

تالاب خلیج والویس© dreamstime

شهر صنعتی اطراف تالاب خلیج والویس ممکن است زیباترین منطقه در نامیبیا نباشد. با این حال ، سفر به ساحل ، و شما با یکی از متنوع ترین زیستگاه های پرندگان و موجودات تالاب روبرو خواهید شد. این تالاب مشهور است که به دلیل مستعمره بزرگ فلامینگوهای آفریقای جنوبی معروف است. صدها نفر از آنها را که در آفتاب مستقر هستند یا در آبهای کم عمق تغذیه می کنند ، پیدا خواهید کرد.

همچنین می توانید از قابلمه های نمکی پراکنده واقع در جنوب تالاب دیدن کنید. این یکی از معدود مکان های کشور است که در آن دریاچه های صورتی پیدا خواهید کرد.

3. پارک ملی Etosha

پارک ملی اتوشا© dreamstime

هیچ سفر به نامیبیا بدون سافاری حیات وحش از طریق پارک ملی Etosha انجام نمی شود. در اینجا ، شما قادر خواهید بود با برخی از جذاب ترین حیوانات جهان مانند شیرها ، زرافه ها ، فیل ها ، و مردمش نزدیک و شخصی شوید. شما می توانید به یک تور سافاری بپیوندید یا 4 × 4 اجاره کنید و از طریق پارک به تنهایی سرمایه گذاری کنید.

در قلب پارک یک تشت نمک Etosha قرار دارد که تقریبا 1/4 کل پارک را در بر می گیرد. اگرچه می توان آن را برای اکثر سال ها خشک کرد ، اما هنوز هم می توانید حیواناتی را مشاهده کنید که در اطراف چاله های آب برای نوشیدنی جمع می شوند.

2. ماهی رودخانه ماهی

ماهی رودخانه ماهی© dreamstime

کمترین انعطاف پذیری و نهرهای شیب دار کنیون ماهی رودخانه ، نفس گیر است. به عنوان بزرگترین دره در تمام آفریقا ، تا آنجا که چشم می توان دید ، به سمت افق کشیده می شود.

اگر در طول فصل باران بیایید ، ممکن است بتوانید نگاهی اجمالی به رودخانه ماهی بیندازید که راه خود را در قسمت انتهایی دره باریک می بینید. در غیر این صورت ، منظره اکثراً لخت و پر از سنگهای خشک و گیاهان بیابانی است. کوهنوردان باتجربه می توانند پنج روز سفر را از طریق دره بپیمایند ، گرچه این نماها را نیز می توان از دیدگاه های عمومی تحسین کرد.

1. ساسوسولی

ساسوسواللی© dreamstime

برخی از بزرگترین تپه های ماسه ای جهان ، Sossusvlei برای کسانی که به نامیبیا سفر می کنند ، امری ضروری است. این منطقه با تپه های غول پیکر نارنجی و سرخ رنگ واقع شده است که برخی از آنها بیش از 1200 فوت ارتفاع دارند.

صبح زود بیایید و دون 45 را بپیمایید ، یک تپه پنج میلیون ساله با نماهای فک در تمام منطقه. پیاده روی تا ستون فقرات تپه 30 دقیقه طول می کشد ، اما اجرای مهیج به پایین باعث می شود کل سفر به ارزش آن باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 971
  • بازدید کلی : 8,743