loading...
آزانس مسافرتی
مجیکر بازدید : 145 چهارشنبه 05 شهریور 1399 نظرات (0)

یونان دارای چندین خوشه جزیره است که بسیاری از آنها در دریای اژه ، دریای یونی یا خلیج سارونیک قرار دارند. بزرگترین خوشه ها جزایر آرگو-سارونیک ، سیکلادها ، جزایر اژه شمالی ، دودکان و جزایر ایونی هستند. این خوشه ها حاوی برخی از بزرگترین جزایر در کل یونان هستند.

 
 

10.  نکسوس (428 کیلومتر 2 )

ناکسوسflickr / antonikon

ناکسوس بزرگترین جزیره سیکلاد است که در جنوب شرقی سرزمین اصلی یونان در دریای اژه واقع شده است. به عنوان سبزترین جزیره سیکلادها ، نکسوس همچنین خانه ای برای دره های سرسبز ، سواحل سنگی و مایل سواحل خیس خورشید است.

بزرگترین شهر این جزیره Naxos Chora است ، یک شهر بندری که به دلیل ساختمان های زیبای سفید رنگ و قلعه باستانی ونیزی معروف است. در نزدیکی بندر ، دروازه نمادین پورتارا قرار دارد ، آخرین ویژگی باقیمانده از معبد آپولو که در سال 530 قبل از میلاد ساخته شده است.

9.  لمنوس (476 کیلومتر 2 )

وودیflickr / ale3andro

Limnos واقع در شمال دریای اژه ، ترکیبی خیره کننده از سواحل ، سنگهای آتشفشانی و دریاچه های درخشان است. علاوه بر مناظر متنوع ، این جزیره همچنین دارای چندین دهکده از جمله پایتخت مییرینا ، سکونت ماقبل تاریخ Polochni ، و سایت باستان شناسی Hephaestia است.

اعتقاد بر این است که برای خدای اساطیری Hephaestus ، که اولین قبیله مردم در این جزیره را به دست آورد ، مقدس است. در طی چند قرن اخیر ، این کشور توسط چندین امپراطوری مختلف از جمله پارسیان ، رومی ها ، ونیزی ها و ترک ها اشغال شده است.

 

8.  ساموس (477 کیلومتر 2 )

ساموس

ساموس به دلیل نزدیکی به آسیای صغیر ، تنها جزایر یونان است که دارای مسیرهای مستقیم کشتی به و از ترکیه است. این کشور با پوشش بیش از 184 مایل مربع ، یکی از بزرگترین و کوهستانی ترین جزایر دریای اژه است. همچنین اتفاق می افتد که یکی از آفتابی ترین مکان ها در سراسر اروپا است و سالانه بیش از 3 هزار و 300 ساعت آفتاب دریافت می کند.

ساکنان مشهور ساموس شامل ستاره شناس Aristarchus ساموس ، ریاضی دان فیثاغورس و فیلسوفان ملیسوس ساموس و اپیکوروس هستند. علاوه بر تاریخ غنی ، ساموس به دلیل تاکستان ها و تولید شراب نیز شناخته شده است.

7.  کورفو (593 کیلومتر 2 )

کورفو

از هفت جزیره یونی ، کورفو دومین بزرگ است. این شهر نه تنها یکی از محبوب ترین مناطق توریستی در یونان است ، بلکه یکی از تاریخی ترین شهرها نیز محسوب می شود. در طول 3000 سال گذشته ، کورفو از یک نیروی دریایی حاکم به یک سیستم دفاعی ونیزی رفت و حتی در جنگ های ناپلئونی توسط امپراطوری انگلیس به تصرف وی درآمد.

با صدها مایل خط ساحلی ، کرفو دارای بیش از 90 سواحل مختلف است. همچنین در اولین دانشگاه و همچنین اولین تئاتر و اپرا مدرن در کل کشور واقع شده است.

 

6.  کفالونیا (781 کیلومتر 2 )

کفالونیا

كفالونيا نه تنها بزرگترين جزاير يونان است ، بلكه ششمين جزيره بزرگ در تمام يونان نيز محسوب مي شود. بیش از 36000 نفر ساکن در کفالونیا زندگی می کنند ، گرچه بیشتر آنها در پایتخت غربی آرگوستولی ساکن هستند. روستاهای دیگر شامل لیکسوری ، اسکالا ، لاسی و فیسکاردو است.

هنگامی که از نقاط دیدنی طبیعی به میان می آید ، کفالونیا کوه کوه آینوس ، بلندترین کوه جزایر ایونی است. اکثر این جزیره نیز در درختان زیتون و تاکستان ها پوشیده شده است. تولید روغن زیتون و شراب سازی فقط دو صنعت بزرگ در کلفونیا هستند.

5.  Chios (842 کیلومتر 2 )

کيوس

پنجمین جزیره یونان بزرگ Chios است که در دریای اژه 4.3 مایل در ساحل ترکیه واقع شده است. پنج منطقه و منطقه مجزا وجود دارد ، از جمله پرجمعیت ترین شهر Chios (اگرچه بیشتر افراد محلی فقط به عنوان Chora از این شهر یاد می کنند.)

منظره Chios نسبتاً کوهستانی است و طیف وسیعی از کوهها در کل جزیره در حال گردش هستند. در انتهای شمالی Chios دو قله بزرگ این جزیره وجود دارد ، 4،255 پا بلندی بلند Pelineion و Epos 3.898 پا بلند است. طبق اساطیر یونانی ، هومر درست در اینجا در جزیره به دنیا آمد.

 

4.  رودز (1،398 کیلومتر 2 )

رودز

جزایر دودکان از بیش از 150 جزیره جداگانه تشکیل شده است. پایتخت جزایر دودکنس رودس است که اتفاقاً بزرگترین جزایر موجود در مجمع الجزایر نیز در آن قرار دارد. این شهر در دریای اژه جنوبی تنها چند مایل از ساحل ترکیه واقع شده است.

این جزیره به شکل یک نیزه شکل گرفته است و دارای دهکده های کوچک ، تپه های نورد و جنگلهای متراکم است. بیش از 35٪ از این جزیره پوشیده از کاجها و سروها است که آن را به یکی از سبزترین جزایر اژه تبدیل می کند. بیش از 115000 ساکن در رودز زندگی می کنند که تقریبا نیمی از آنها در پایتخت سکونت دارند. علاوه بر پایتخت اصلی ، 44 شهر و دهکده دیگر در سراسر جزیره پراکنده هستند.

3.  لسبوس (1630 کیلومتر 2 )

لسبوسflickr / ronsaunders47

با تقریبا 200 مایل خط ساحلی ، جزیره لسبوس سومین جزیره بزرگ یونان است. پایتخت آن ، میتیلن ، در قرن یازدهم قبل از میلاد تأسیس شده است. از آن زمان ، این جزیره سهم عادلانه اش از اشغال را در دست داشت ، تحت سلطه بیزانس ، ژنو و عثمانی بود تا زمان آزادسازی در سال 1912.

علاوه بر دو قله اصلی کوه ، لسبوس بیشتر در درختان زیتون و میوه ای قرار دارد که 40 درصد از این جزیره را تشکیل می دهند. معروف ترین ساکن تاریخی آن ساپو بود ، شاعر زن که به دلیل مجموعه گسترده اشعار زیبا و ترانه سرایی معروف است.

 

2.  یوبیا (3،655 کیلومتر 2 )

یوبیاdreamstime / © Stockbksts

در آغوش گرفتن سواحل شمال شرقی یونان سرزمین اصلی یونان ، دومین جزیره بزرگ کشور ، یوبیا است. این دومین جزیره بزرگ با اندازه و همچنین از نظر جمعیت است. اعتقاد بر این بود که این نوار باریک زمین قبل از جدا شدن و بیرون آمدن زمین لرزه به سرزمین اصلی متصل شده است.

کل جزیره به سه منطقه مجزا تقسیم می شود. شمال با جنگلهای متراکم مسواک شده است ، در حالی که مرکز آن پر از کوه ها و صخره های سنگی است. ساحل جنوبی پوشیده از سواحل و سواحل چشمگیر است. در سراسر جزیره پراکنده روستاهای زیبا ، چشمه های حرارتی و حتی آبشارهای آبشار است.

1.  کرت (8336 کیلومتر 2 )

شماره 1 جزایر بزرگ در یونان

کرت در مرز جنوبی دریای اژه واقع شده است. کرت نه تنها بزرگترین جزیره یونان است ، بلکه پنجمین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه نیز محسوب می شود. تقریباً 100 کیلومتر از ساحل سرزمین اصلی یونان فاصله دارد و بازدید از طریق هواپیما یا یک سفر 8.5 ساعته با کشتی امکان پذیر است.

اعتقاد بر این است که کرت محل زندگی مینوی ها ، اولین تمدن پیشرفته اروپا است که در دوره برنز در این جزیره زندگی می کردند. اکثر چشم انداز کرت کوه است ، با چند شهر ساحلی مانند هراکلیون و چانیا در انتهای شمالی. کوه های سفید در طول کل جزیره قرار دارد ، با قله بلند کوه ایدا در مرکز قرار دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 961
  • بازدید کلی : 8,733